Beef Soup Koay Teow

20120429-234226.jpgMel took me, Alan & Christ to this place at Weld Quay to try her favourite beef noodles. Simply delicious! Especially the soup. Well, I don’t take the beef, but the ‘koay teow’, other ingredients and the soup is just good enough! Will definitely go back for more. =)

‘Blast Time’ Huh?

I’m starting to think people really like to commit the English language crime on FaceBook. Goodness. First it was the spelling like ‘tenkiu’ (thank you) and ‘cumming’ (coming). Then its the grammar. One particular one that I noticed is the usage of the word ‘blast’. Can’t help wishing that some people would just stop using that word if they don’t know how to use it properly, or at least go check up on how to use it  and not keep repeating the same mistake. I used to laugh at it. But after sometime, it got really stale. After so long and yet people don’t learn. Now, really dunno whether to laugh or to face-palm when I see people posting “Have a blast time!” instead of “Have a blast!”

Seriously, blast time? What in the world it that? =.=” Sigh.

Mind You, It’s ‘Thank You’!

Lately I’ve been seeing a lot of people using ‘tenkiu’ on FaceBook instead of ‘thank you’. And somehow it gets on my nerves. I mean if its ‘wat’ instead of ‘what’, its still acceptable. But ‘tenkiu’?! Really?! That’s just shallow man. Just way overboard. Maybe they feel its cool or something. But seriously, spelling ‘thank you’ as ‘tenkiu’ is NOT COOL. At all. Gosh! I sometimes feel like commenting on whoever who uses ‘tenkiu’……..

“A little advice. You should go back to kindergarten and learn your spellings.
THANK YOU.”

Battleship 2012

Was really looking forward to this show when there were many good reviews from friends. Though I’ll admit, I wasn’t expecting much. But the movie was WAY beyond my expectations. For a 2 hour plus movie, I barely felt like anytime past. Too absorbed into the show. Not a single boring moment. Packed with actions, suspense, intensity, and humour. Considering its about the same kinda shows, robots, aliens and all, Battleship is SO much better than Transformers : Dark Of The Moon!

Main character Taylor Kitsch was a pleasant surprise bout half hour into the movie. I thought he was gonna go about with that awful mop on his head for the entire movie! Thank God it was chopped off when he joined the Navy. Chopped short! And boy, finally, he starts to look good. No more ‘John Carter’ mop on his head. Good looking as he looks, he never appealed to me, somehow. Heh. But still, his role here as Lt. Alex Hopper is pretty cool. Kinda hated the character in the beginning. But after brother Stone Hopper’s death, Alex Hopper became pretty cool. Charming at times even. However, throughout the show, there’s one thing that is very evident. And that fact is, Taylor Kitsch is short. Very short. Gosh! He’s like shorter than ALL the men in this movie!

Charming and all he may be, if you ask me, Taylor Kitsch falls short of fellow co-star Tadanobu Asano who plays Captain Nagata. He may not be the good looking guy in the movie and all that, but there’s just that something about him, that catches your attention. He looks much more appealing in the movie. Not sure why can’t find a good screenshot of him online. But here’s another picture of him at the premier. Not bad eh? =) Not good looking, but a little sexy somehow. Heh. A little. Like very tiny little. Lol!

Alex Hopper’s girlfriend, Samantha Shane, played by Brooklyn Decker is a huge surprise to me. A physical therapist in the movie, I never expected Decker to be able to play the tough role. Don’t be fooled by the above pretty sight. She actually toughened up later on in the show. Heh. Kinda. Pretty good.

But if you ask me, the biggest surprise in this movie is songstress Rihanna. Totally unexpected. Her performance is splendid!It was nothing like the Rihanna we’re so used to. It’s like she left Rihanna behind and became this Petty Officer (GM2) Cora Raikes. Tough chick. Slightly sarcastic. Rihanna has outdone almost all her fellow songstress who ventured into the acting career. I hope there will be more of her in the coming movies on the big screen.

The so-called ‘bad guys’ here ain’t that frightening. At all. But still lived up to expectations, nonetheless. =)

Would I watch this again? Yes. In the cinema? I don’t mind. Buy the DVD to keep and re-watch? Hell yeah!

OK. I. Am. Obsessed.

Ok, I know am way passed the age, but somehow, I’m having this really really huge crush on the stars of Supernatural. Jensen Ackles, Jared Padalecki and Misha Collins are so hot! 20120418-125019.jpgEspecially Jensen Ackles. I’ll go as far as to say am kinda obsessed over him. Haha! Never been like that since my teenage years. Lol! I mean, with his rough husky voice, and the Texas-ish slang, he just oozes with sexiness! And his humour and wittiness in real life just makes him even more attractive.

It doesn’t matter if he looks….

Serious…Happy…Pouty…Crazy…Smirky…Ducky…Or even teary…… HE. STILL. LOOKS. SO. DAMN. GOOD. LOOKING.

Lol! Dream come true if I ever get to meet him. Lol! But nah, that ain’t gonna happen unless God decides to work miracles. Haha! Jensen Ackles. Totally ‘drool-worthy’. Oh, check out those eyes………… Those sexy eyes………. *melts*

And oh, did I mention he actually plays the guitar very well and sings very well too?????? H.O.T!

What did I tell you? Obsessed! Lol!

Supernatural

The series that made me go ‘goo goo-gaa gaa’ over celebrities. Again. At 26 years old. Damn, I just can’t help it. I know am way over the age of celebrity crushes. But Jensen Ackles, Jared Padalecki & Misha Collins just break down any ‘adulthood matured-ness’ that I had and turn me into a teenage girly girl all over again. Haha.

Won’t say that this is a particularly famous series, unlike Smallville, or Lost, or Criminal Minds. Still pretty popular, but speaking in a sense of relativity. That was what I thought anyway. Not until I got hooked onto it, that I search details online and realized, damn, they have a huge fan base on the net. Like literally huge.

The stories and mysteries in Supernatural, as the title states, is based on all the Supernatural myths, lore and beliefs in our world. Story surrounds the 2 Winchester brothers who’s mother was killed mysteriously when they were kids. Since then, they and their father has been going around, hunting ‘things’, evil things, as they try to solve the mystery around their mother’s death. As the seasons expanded to the 3rd, 4th, 5th and 6th season the story develops and grows into quite an interesting plot. Angels, demons, the devil, ghosts, werewolves, vampires, witches, cults, etc etc comes into plot. Famous names included Michael & Gabriel, the archangels and Lucifer, the devil. Don’t really like the way they portray some of the angels as being bad. But hey, whatever makes the story interesting? =)

As serious and dark as the series sounds, there are lots of humourous elements in every single episode. And the characters’ development just makes anyone fall for them. Lol. Well, me. Haha. Bear in mind, I am biased. Hee. =)

Jensen Ackles plays older brother Dean Winchester. A character that is kinda rough-tough ‘Texas’-ish. Witty. Manly. Hot. Make that major hot. And sexy. Love his husky, Texas slang. Absolutely loving it. And even with blood and dirt on him, he looks so desirable. Haha!

Jared Padalecki plays younger brother, Sam Winchester. A more ‘refine’ man, but well, when the action scenes come on, he’s just about as tough as his brother Dean. But here, Sam’s supposed to be the slightly more educated brother, getting himself away from ‘hunting’ and hitting college for bout 2 years before returning to ‘hunting’ when his girlfriend was killed in exactly the same way as his mum.

Misha Collins plays the ‘angel of the Lord’, Castiel. He only started appearing in the series in Season 4, and have been a recurring or regular character in all the following series. Absolutely love the way Castiel keeps a straight face everytime he’s on screen. Talking with a straight face, not much intonations when speaking, though not bland. Everytime he speaks, its like with so much intensity. And there’s just something bout his eyes. Haha.

Then there’s old man fellow hunter, Bobby Singer, played by actor Jim Beaver. He may be old, but quite a heck of a hunter. Love all his witty sarcastic comeback lines. And its sweet how he cares for the Winchester boys like they’re his own. Flicking between recurring roles and as a regular, Bobby Singer has found himself a place in almost all Supernatural’s fans’ heart. Well, kinda. Of course after Dean, Sam and Castiel. Heh.

After watching 6 seasons of this series, there are some season regulars or recurring roles that stood out and added a whole lot of chemistry into the series. One of them being character Ruby, a hot demon chick. Considering the fact that demons can possess humans, Ruby was played by Katie Cassidy in Season 3 and Genevieve Cortese (who happens to be Jared’s wife in real life) in Season 4. I personally prefer blonde haired ‘Katie Cassidy’ Ruby to brunette haired ‘Genevieve Cortese’ Ruby. Much hotter and with a cheeky spunky edge. But then, after watching it for a while, Cortese ain’t too bad. But still prefer Cassidy though. Heh. Ruby’s character is one hell of a twist towards the end of season 4. Interesting though.

Another angel that made to one of the top spots is the archangel, Gabriel, who actually ran down to earth to avoid the fights between his brothers in heaven. Taking up the place of a Trickster, Gabriel sure gave the Winchester brothers a handful to handle. But when he fessed up later in the series and reveal his true identity of being the archangel Gabriel, he suddenly seems more serious, and heroic as he stands up against his fallen brother, Lucifer. He started to have that charm around him, siding the Winchester brothers.

Demon number 2, Meg Masters. Again, played by 2 different actress, Nicki Aycox and Rachel Miner. I have to say though, the character Meg is more appealing in the later seasons, seeming to turn into a ‘kinda’ good demon. Played by Rachel Miner, Meg seems to have a little something something for Castiel in the later seasons. Interesting. And sweet.

Then there’s the mother-daughter pair, Ellen and Jo, portrayed by Samantha Ferris and Alona Tal. Though not many appearances, this pair made a lasting impact on people who watches Supernatural. Would have loved for them to remain in the series, but sadly they got killed off in Season 5 of the series. I really like the spunk Ellen and Jo had. And the cute way the few times Dean and Jo flirted. And I actually think Alona Tal is pretty hot. She’s like the tough version of Taylor Swift. Heh.

There’s also one more important ‘character’ in this series. Heck its not outright important, but its the unconscious kind. The Winchester’s car. The Impala! I’ve never really have much appreciation for old classic car until I watched this series. The Impala looks so classic and cool. Or maybe it was the boys that made it cool Hehe.If you ask me, the boys suit the Impala perfectly. And I love the way how they always have an ice-box of beer on all their road trips. So hot! Lol!

What makes this series so addictive and awesome besides the storylines and mysteries, to me, is the chemistry between the characters. Top on the list, the brothers Dean and Sam. Other than being a pair of really hot looking brothers, their protectiveness and care for each other is just heart warming. The closeness they shared touches every heart that watches the show. Their willingness to sacrifice their own lives for the other brother’s safety is truly touching. The pain and tears shed when either brother are in mortal danger or died (yes died, though resurrected soon after) is heart wrenching. Though, brothers will be brothers. They have their silly, funny and humourous moments getting on each other’s nerves and squabbling with each other.Their various facial expression is priceless. From serious faced, to smirking, to silly, to amused, to eye-rolling, etc etc. Simply lovely. Lol! Jensen and Jared made it real believable that they are brothers.

And when Castiel was added to the cast, well, twosome just became threesome. What started out as just an angel in charged of the boys, Castiel quickly becomes like family to them, and would do all he can to help and protect the boys. As would the boys for him. Castiel’s lack of knowledge on human’s ways sometimes creates really funny scenes. Good example? Erm, a scene where he questions the brothers on porn. I think I nearly died laughing.

Throw Bobby in together with them, and we have a fabulous team of good guys. Heh. Perfect team. Dean and ‘his rough-tough sexy cowboy’ attitude. Sam and his witty comebacks. Castiel, the powerful angel and his innocence with human life. Bobby and his funny sarcastic remarks. The chemistry between these characters just oozed out from every corners of the television. Heh.

After 6 seasons of Supernatural, safe to say, am now a huge huge fan of the series. And I love the song played at the beginning of every finale of every season, ‘Carry On My Wayward Son’ by Kansas. Classic! 

Oh, and here’s a little something that made me go aawww… One and off in the series, Sam or Dean will flash back during their younger years. And here’s them, with the kids who play little Dean and little Sam. Pretty alike, don’t ya think ? *melts*

TeeHee!

Decided to get do a little cam-whoring while waiting for my transport to arrive last Friday night. And just for the fun of it, I ‘face-posed’ a little different to try something new. Avoided my usual big smile with teeth showing. Haha. Went instead of a slight smile, and a rather, sultry look in the middle. Haha. Was surprised by the outcome.

20120418-124925.jpg

Definitely not use to seeing myself like that. Haha. But its a change. And once in a while, its fun to do something different just for the fun of it. Add the little spices in our lives. Hee! =)